mandag 30. september 2013

Glassklokker i interiøret

Har du noe nytt, noe gammelt, noe arvet, noe lånt - ett eller annet som du vil vise fram men ikke helt får til å passe inn i interiøret? Da er en glassklokke eller skrin en genial ting å ha i hus. 

Glassklokke fra Lene Bjerre
Glassklokken fra Lene Bjerre er høstnyhet og kommer med hull øverst. Det er dermed mulig å tenne telys i denne. Vær obs på at høye lys ikke kan brennes i disse da glasset vil tåle det!


En liten syngende spurv passer fint i disse glassklokkene på stett. Life is Beautiful er gravert inn i glassklokken.


Min glassklokke bruker jeg til et kjært minne fra min bestefar. Dette gamle kompasset har tidligere vært gjemt bort i en skuff, men endelig har det fått sett dagens lys igjen. Og i skrivende stund står det faktisk midt på salongbordet.


Arvegods, souvernirer - alt passer!

Skrin fra Lene Bjerre
Lene Bjerre sitt nye lekre skrin kom i butikken forrige uke. Denne kan i tillegg til bare utstilling også brukes til blant annet teposer, bomullspads, smykker og mye mer. Her er et bilde jeg tok på deres showroom i august. Litt tidlig for julekulene fortsatt, men så snart adventseskene er tatt ned fra mørkeloftet her i huset så pynter jeg skåler og lysbrett med de fineste julekulene. Så får de ligge der til de skal på juletreet. 

Skrin fra Lisbeth Dahl



Disse skrinene ble pakket ut før helgen og kommer fra Lisbeth Dahl. Selges i sett à 3.

Glassklokke fra Lene Bjerre
Kongler og kvister er fortsatt kjempepopulært, og tar seg flott ut i en glassklokke.

Glassklokke fra Lene Bjerre
 Mine aller første sko fikk jeg sølvforgylt i konfirmasjonsgave hos mine foreldre. Og hva passer vel bedre enn å stille dem ut i en klokke. Siden jeg hittil ikke har lyktes i å finne en passende glassklokke, så har jeg her valgt å bygge opp i høyden med gamle bøker. 

Glassklokke Lene Bjerre

Så finn fram dine skatter fra skuffer og skap og vis dem fram! 

2 kommentarer: